середу, 21 вересня 2016 р.

  Моє педагогічне кредо:
Учитись важко, а учить ще важче.
Але не мусиш зупинятись ти.           
Як учням віддаєш усе найкраще,
То й сам сягнеш нової висоти!
Життєве кредо:
Віддай людині крихітку себе.
За це душа поповнюється світлом.




Навчання дітей з особливими освітніми потребами


Якщо Ви почнете виховувати дитину з тяжкими порушеннями то, не надаючи батькам багато надії, не втрачайте її самі і підтримуйте себе в тяжкій праці, яку Ви виконуєте… Якщо вона лінива, нездібна, неохайна, неуважна, одним словом у неї немає жодної позитивної якості, яку б Ви хотіли побачити  – не падайте духом Якщо вона постійно лежить – посадіть її; якщо вона сидить – поставте її; якщо вона не їсть самостійно – тримайте її пальці, але не ложку, під час їди; якщо вона взагалі не діє – стимулюйте її м’язи до дії; якщо вона не дивиться і не розмовляє – говоріть їй самі і дивіться за неї.
Годуйте її як людину, яка працює, і примусьте її працювати, 
працюючи разом з нею; будьте її волею, розумом, дією.
І якщо Ви не були в змозі протягом трьох-чотирьох
років дати їй розум, здатність до мовлення і довільність
рухів, то в будь-якому разі ні турбота ваша, ні енергія,
яку Ви витратили на неї, не пропали дарма; якщо вона
не досягнула тих успіхів, яких Ви добивались, то вона,
у будь-якому випадку, стала здоровішою і сильнішою,
стала  слухнянішою і моральнішою. А хіба цього мало?
Той, хто зробив все, що міг, - зробив все.                  
Е.Сеген





        У нашій країні, як і в усьому світі, з різних причин зростає кількість дітей із відхиленнями у розвитку. Останнім часом міжнародна спільнота запропонувала використовувати для дітей із порушеннями термін «діти з особливими освітніми потребами», який стосується однаковою мірою як інвалідності у важкій формі, так і середніх за ступенями порушень. До них належать:
•    порушення слуху (глухі, зі зниженим слухом);
•    порушення зору (сліпі, зі зниженим зором);
•    порушення мовлення;
•    порушення опорно-рухового апарату ДЦП);
•    розумова відсталість;
•    затримка психічного розвитку.


Навчання школярів із різними психічними порушеннями психофізичного розвитку має такі особливості:
• простий виклад матеріалу;
• повторюваність;
• поглиблений індивідуальний і диференційований підходи;
• предметно-наочний і практичний характер;
• опора на розвиненіші здібності й подолання загальної недостатності та вад інтелектуальної   сфери;
• спеціальна організація навчальної діяльності, зокрема розвиток стимулів до навчання та пізнавальних інтересів, керівна роль учителя, що виявляється в сукупності форм (педагог дає знання, організовує спостереження, інструктує, перевіряє, оцінює).
Розглянемо специфіку роботи з учнями, які мають розумову відсталість і затримку психічного розвитку.
При порушеннях розумового розвитку відбуваються органічні ушкодження кори головного мозку, наслідок яких — недостатня сформованість усіх складових психіки й передусім порушення пізнавальних процесів. Виявляється своєрідність у розвитку відчуттів, сприймання, пам’яті. уяви, мовлення, уваги.
Однією з істотних ознак розумової відсталості є знижена здатність до узагальнень у процесі розв'язання інтелектуальних завдань Педагогічна робота з цією категорією дітей спрямовується передусім на максимальне становлення загальних соціально-адаптаційних здібностей, практичну підготовку до життя у суспільстві, самообслуговування, спілкування, адекватну соціальну поведінку.
Для учнів із затримкою психічного розвитку, на відміну від розумової відсталості, характерні порушення у структурі так званих «передумов інтелекту», що охоплюють працездатність, пізнавальну активність, емоційно-вольові компоненти діяльності, увагу, пам'ять, сприйняття, тоді як «власне інтелект» (різні форми мисленнєвої діяльності, особливо словесно-логічне мислення) зберігає досить високу здатність до розвитку, що реалізується у процесі адекватної та своєчасної корекційної допомоги.
Необхідно також урахувати, що дитині із ЗПР потрібно давати більше часу на засвоєння певних навичок. Усі учні із затримкою психічного розвитку мають перебувати під наглядом лікарів: педіатра, психіатра. Учителеві необхідно систематично вивчати результати спостережень лікарів та враховувати їх при організації навчально-виховного процесу.



Немає коментарів:

Дописати коментар