Пригоди Колобка (заняття з розвитку звуковимови)

Пригоди Колобка
(Індивідуальне логопедичне заняття з розвитку звуковимови)

Цілі: - Розвивати рухливість мовних органів;
-   Розвивати фонетичний слух;
-   Розвивати навички розуміння мови;
-   Розвивати силу, висоту та тембр голосу;
-   Познайомити з артикуляцією звука „Ш”;
-   Закріпити артикуляцію і вимову голосних „А”, „О”, „У”, „І”;
-   Розвивати дрібну і загальну моторику;
-   Вчити самостійно вимовляти короткі фрази –штампи;
-   Повторити лексичний матеріал по темі „Овочі і фрукти”;
-   Виховувати уважне ставлення до оточуючого.

Обладнання: Настільний театр „Колобок”, іграшка Їжак, муляжі овочів та фруктів, масажери - „Їжаки” для рук.

Хід заняття:
1.Вступна частина:
Логопед запитує у дитини, яка зараз пора року. Дитина відповідає, що осінь. Педагог звертає увагу на те, що на дворі стоїть сонячна погода і ще тепло, майже як влітку.
2.Основна частина. (Виконується перед дзеркалом)
Логопед: Сонечко світить яскраво, всі ми йому дуже раді і посміхаємося ось так . (Вправа „Посмішка”). А сонечко у відповідь цілує нас своїми промінчиками. Ось так. (Вправа „Поцілунок”). Діти посміхаються сонечку („Посмішка”), а сонечко знову їх цілує („Поцілунок”). Посміхаються сонечку татка і мами (”Посмішка”), сонечко цілує і їх („Поцілунок”). Раді сонечку дідусі і бабусі („Посмішка”), а сонце дарує їм свої поцілунки („Поцілунок”).
В такий от сонячний день на підвіконні лежав Колобок. Був Колобок товстий. Ось такий. (Надути щоки)
Він ліниво грівся на сонечку. Ось так. (Вправа „Лопатка”). Набридло йому лежати і він зіскочив на підлогу свого будиночка – рота. ( Різко прибрати язик всередину і закрити рота).
Покотився Колобок в ліс і зустрів Зайчика. Зайка каже :”Колобок, Колобок, я тебе з’їм”. Колобок відповідає „Не їж мене, давай я тебе навчу грати у футбол”. (Вправа „Футбол”). Погралися Колобок і Заєць у футбол, Зайка і говорить: „Відпущу я тебе, тільки спочатку відгадай загадку. Який я зараз звук вимовляю?” (Логопед показує артикуляцію звука „А” без голосу, а дитина відгадує)
Побіг далі Колобок, а назустріч йому Вовк і ось так зуби вишкіряє. (Вправа ”Парканчик”). А Колобок йому й каже: „Не злися, вовче, давай я тобі на дудці зіграю”. Ось так (Вправа ”Дудочка”). Вовк дуже захотів Колобка залякати і знову зуби показує („Парканчик”). А Колобок не боїться, на дудці грає („Дудочка”). Здивувався вовк: може дудочка чарівна? Попросив він Колобка, щоб той навчив його на дудці грати і Колобок погодився. Почали вони разом грати. Колобок грав ось так :”Ду-ду-ду!”(Вимова високим голосом). Вовк грав ось так „Ду-ду-ду!” (Вимова низьким голосом).Сподобалось вовку грати з Колобком і вирішив він його відпустити. „Тільки спочатку відповіси мені, який звук ми вимовляємо, коли губи схожі на дудочку?” (Дитина відповідає: „У”)
Покотився далі Колобок і зустрів Ведмедя. Ведмідь йому каже :”Колобок, я тебе з’їм”. „Не їж мене, Ведмедику, я тебе медом пригощу”, - відповідає йому Колобок. Наївся Ведмідь меду, аж губи замастив. (Логопед намазує губи дитині медом – Вправа „Оближи губи”). Весело стало Ведмедику і Колобку, і почали вони танцювати
(Динамічна пауза – Танок з ритмічними рухами).
 Каже Ведмідь Колобку: „Добре, відпущу я тебе, тільки відповіси мені, який це веселий звук ми вимовляємо, коли посміхаємось” (Логопед без звуку показує артикуляцію „І”, дитина відповідає)
Побіг Колобок далі, а назустріч йому лисиця. Каже руда: „Колобок, я тебе з’їм”, а Колобок відповідає :”Не їж мене, лисичко, я тобі пісеньку заспіваю. Ось таку – Ла-ла-ла...”(Дитина повторює за логопедом тихо).
Лисиця каже:” Стара я стала, нічого не чую, співай голосніше. (Дитина співає голосніше). Лисиця :”Ще голосніше!” (Дитина співає дуже голосно). Хитра лисиця каже: „А, нумо, сідай мені на язичок і заспівай, тоді я почую”. Колобок був ще маленький і не знав, яка лисиця підступна, тай сів на язик. Ось так. (Вправа „Голочка”). Лиса взяла Колобка і занесла до рота (Вправа „Кицька п’є молоко”). А проковтнути Колобка не може, бо він дуже на сонечку нагрівся і став гарячим. (Вправа ”Чашечка”). Подула лисиця на язик ось так: (артикулювання „Ш”). З рота пішло тепле повітря: ”ш-ш-ш”. Не витримала лиска, відкрила рота, та закричала :”О-о-о!”. Став рот у лиси круглий, як Колобок, він вискочив та й утік.
Біжить далі Колобок і зустрічає Їжака. Їжак запитав, куди це він біжить стрімголов. Розповів їжаку Колобок про свої пригоди, а їжачок запропонував Колобку збудувати будиночок для нових друзів. Щоб вони всі могли жити разом: грати у футбол із Зайчиком, танцювати з Ведмедиком, грати на дудочці з Вовчиком. Але для цього треба надягнути чарівні рукавички. (Логопед надягає дитині масажери –„Їжаки” на долоні). Виконується вправа:
Тук, тук, я стучу, Зайке домик сколочу. (Руками плескаємо)
Тук, тук, я стучу, Волку домик сколочу. (Руками б’ємо по колінах)
Тук, тук, я стучу, Мишке домик сколочу. (Руками б’ємо по щоках)
Логопед дістає іграшковий будиночок: Ось і нове помешкання для друзів.
3. Пальчикова гімнастика:
„На полянке дом стоит, („будинок”)
Ну а к дому путь закрыт. („ворота закриті”)
Мы ворота открываем, („ворота відкриті”)
В гости в домик приглашаем” („будинок”)
4. Логопед нагадує дитині, як артикулюється звук „Ш”. Дитина повторює за педагогом. Логопед пропонує дитині уважно його слухати, і коли серед інших звуків дитина почує звук „Ш”, вона повинна плеснути в долоні . – (Гра „Піймай звук”)
Логопед пропонує послухати імена дітей з групи, і якщо в якомусь імені пролунає звук „Ш”, дитина повинна плеснути в долоні. (гра „Піймай слово”)
 5. Гра „Це я!”. Логопед питає у дитини її прізвище і пропонує послухати прізвища дітей із групи. Коли дитина почує своє прізвище, вона повинна голосно сказати „Це я !”.
6. На столі у логопеда лежать муляжі овочів та фруктів. Логопед пропонує дитині знайти: щось кисле, щось червоне, щось довге, щось м’яке, щось велике і т. і. Дитина виконує завдання і кожний раз називає фрукт чи овоч, який бере. Серед предметів знаходить сюрприз-подарунок від Осені та Колобка.
7. Заключна частина.
Дитина пригадує, чим вона займалася на занятті. Логопед допомагає їй, ставлячи питання, що носять характер підказки.


Немає коментарів:

Дописати коментар