Річний план роботи вчителя-логопеда

1. Діагностичний блок
        
Назва заходу
Термін виконання
1
Діагностування та виявлення дітей з вадами мовлення.
Вересень, травень
2
Діагностування та виявлення дітей з вадами письма та читання.
Вересень, травень
3
Первинне обстеження дітей дошкільного віку в умовах логопедичного пункту
Протягом року
4
Збирання медичної, психологічної та педагогічної інформації про ранній розвиток дітей, зарахованих до логопедичного пункту
Жовтень, січень
5
Психолого-педагогічний та медичний огляд дітей молодшого віку, які мають важкі порушення мовлення
За потребою
6
Обстеження дітей із важкими мовленнєвими порушеннями для проходження ПМПК (за запитом шкіл)
Лютий, березень
7

Підсумки, результат та аналіз корекційно-педагогічного (логопедичного) процесу:
- комплексний розгляд усіх факторів, що формують навчальний процес;
- створення оптимальних умов для розвитку й реалізації можливостей дітей до спілкування
Протягом року
8

Відвідування уроків з метою спостереження за учнями, які мають мовленнєві недоліки
Протягом року
9
Обстеження майбутніх першокласників
Лютий, березень
10
Виявлення логопатів, які потребують консультації у психіатра та Харківської обласної ПМПК
Протягом року
11
Підготовча робота до виїзного засідання Харківської обласної психолого-медико-педагогічної консультації
Квітень, травень






2. Блок профілактичної та консультаційної роботи

Назва заходу
Термін виконання
1
Поглиблені медичні обстеження дітей, які відвідують логопедичний пункт (за потребою)
Вересень, жовтень
2
Надання консультативної допомоги батькам учнів із порушеннями мовленнєвого розвитку
Протягом року
3
Надання консультативної допомоги педагогам з питань порушення мовлення в дітей
Протягом року
4

Організація консультативних занять з учнями початкової школи, які мають окремі мовленнєві порушення:
- мономорфна дислалія;
- дисграфія, дислексія
Протягом року
5

Профілактика порушень писемного мовлення:
- організація занять;
- визначення психолого-педагогічної типології труднощів у навчанні логопатів;
- системний підхід як різнобічний вплив на дефект
Протягом року
6
Випускні бесіди на логопедичному пункті
Грудень, травень

3. Блок корекційно-розвивальної роботи

Назва заходу
Термін виконання
1
Корекційна-розвивальна робота вчителя-логопеда щодо виправлення мовленнєвих в учнів шкіл району, виявлених від час первинної діагностики у вересні 2014 року
Протягом року
2

Корекційна-розвивальна робота вчителя-логопеда щодо пізнавального розвитку учнів, які мають мовленнєві дефекти
Протягом року
3

Корекційна-розвивальна робота вчителя-логопеда для розвитку всебічної моторики учнів із мовленнєвими порушеннями:
- пальчикова гімнастика;
- фізкультхвилинки;
- логоритміка;
- мовні ігри та скоромовки з рухами
Протягом року
4

Проведення логопедичного масажу дітям, які мають важкі мовленнєві порушення
За потребою






4. Блок методико-просвітницької роботи

Назва заходу
Термін виконання
1
Методична допомога вчителям та заступникам директорів шкіл з питань корекції мовленнєвих недоліків учнів
За потребою
2

Самоосвіта:
- вивчення статей із журналу “Логопед”, “Початкова освіта”, “Дошкільне виховання”, “Психолог” тощо;
- придбання спеціальної літератури;
- вивчення передового досвіду колег.
Протягом року
3

Участь у роботі методичних об'єднань логопедів, учителів початкових класів і психологів. Підготовка доповідей і виступів:
- “Попередження мовленнєвих порушень в учнів молодшого шкільного віку”;
- “Графічні диктанти як засіб попередження порушень писемного мовлення”.
Серпень, січень
4

Виступи на батьківських зборах для батьків, діти яких відвідують логопедичний пункт:
- “Виконання корекційно-логопедичних домашніх завдань у сім'ї”;
- “Види масажу, які сприяють лікуванню мовленнєвих вад, і техніка їх виконання в домашніх умовах”;
- “Що робити, щоб мовленнєві порушення не повернулися”
Протягом року
5
Дослідження передового педагогічного досвіду та практичного матеріалу
Протягом року
6
Участь у консиліумах:
- педагогічних (з проблем певних учнів);
- медичних (обстеження дітей з мовленнєвими проблемами та консультування батьків)
За потреби
7
Робота за темою: “Арт-терапія з дітьми-логопатами”
Протягом року

5. Організаційний блок
Назва заходу
Термін виконання
1
Складання річного плану роботи
Серпень, травень
2
Зарахування учнів до логопедичного пункту
Вересень, січень
3
Комплектування логопедичних і корекційних груп
Вересень, січень
4
Складання планів корекційно-розвивальної та профілактичної роботи
Вересень, січень
5
Вибір стратегії корекційно-педагогічного процесу — планування роботи логопеда на рік
Вересень
6

Ведення документації:
- журнал обстеження учнів;
- журнал обліку занять;
- мовні картки.
Протягом року
7

Вибір засобів організації корекційно-педагогічного напрямку роботи:
- основні завдання державного стандарту;
- визначення обсягу загальної шкільної освіти та рівнів навчального матеріалу засвоєння;
- визначення державних вимог (критерії та форми оцінювання) для мінімального рівня засвоєння навчального матеріалу;
- визначення корекційно-педагогічних засобів для запобігання загальної неуспішності
Протягом року
8

Облаштування логопедичного пункту:
- виготовлення демонстраційних і роздавальних посібників;
- придбання таблиць, посібників, дитячої літератури
Протягом року
9
Поповнення бібліотеки логопедичного пункту
Протягом року
10
Підбиття підсумків роботи за навчальний рік
Травень
11
Складання звіту про роботу протягом навчального року:
- збирання цифрового матеріалу;
- аналіз проведення роботи в корекційних групах із різними мовленнєвими порушеннями
Квітень, травень
12
Надання звіту про проведену роботу за навчальний рік начальникові відділу освіти
Червень

1 коментар: