Поданий варіант спеціальних завдань грунтується на традиційних вправах артикуляційної гімнастики, але дозволяє на етапі закріплення зробити їх більш цікавими для дітей, активізуючи їх.
Знаємо, що наш язик -
Дивовижний чарівник.
Все, що ми захочемо,
Зробить він охоче.
"Млинець"
Широким, плоским і рівненьким
Ми можемо язик зробить.
Таким, як це млинець смачненький,
Що на тарілочці лежить.
"Грибок"
Це грибок - висока ніжка,
Капелюшок під листком.
Хай язик побуде трішки
Ось таким грибком.
"Смачне варення"
Карлсон прилетів і зранку
З'їв варення цілу банку.
Він злизав його ось так.
В нього пречудовий смак!
"Дятел"
Ось тобі дятел стукає завзято:
- Т-т-т! Т-т-т!
Він жучків шукає, кожен його знає:
- Т-т-т! Т-т-т!
"Щіточка"
Щоб зуби всі були біленькі,
Їх слід почистити гарненько.
"Індик"
Коли індики зустрічають,
То перш за все вони вітаються:
- Бл-бл-бл! Бл-бл-бл!
"Кицька сердиться"
Сердита кішка - збудили зранку,
Та ще й до того не дали сметанки.
Сердита кішка прогнула спинку:
- Ну ще поспати б хоч півгодинки!
"Гойдалка"
Наша гойдалочка мила
Діткам всім дарує крила.
Вгору-вниз, вгору-вниз,
Опустись і піднімись.
"Маляр"
У кімнаті малярі
Стелю білять угорі.
М'яка широка щітка
Працює плавно, швидко.
"Вітрило"
Ми посміхнулися і рот відкрили,
Язик став схожим на вітрило:
За верхніми зубами язик тримаємо,
І міцно до зубів його ми притискаємо.
День і ніч іде годинник,
Відраховує хвилини.
Чуєш, стукає: Тік-так, тік-так.
Язичком зроби ось так: Тік-так, тік-так.
"Чашечка"
Зроби широким свій язик,
Його краєчки підійми -
Так вийшла чашечку у нас,
Цю вправу виконай ще раз.